Support & Contact

Hier vind je meer details over onze service.

Heb je toch nog andere vragen, neem dan contact met ons op via WhatsApp of e-mail. Wij staan voor je klaar om te helpen!

+31 6 51 95 46 04
info@camello.nl

Hoe het werkt

Wat is Camello?

Camello is een online shop met een huurabonnement voor duurzaam kinderspeelgoed. Camello is opgericht met de missie om de ontwikkeling van kinderen te stimuleren en de levensduur van speelgoed te vergroten. Lees hier meer over onze missie

Waar is Camello verkrijgbaar?

De Camello bezorg- en ophaalservice is beschikbaar in Amsterdam, Rotterdam, Den Bosch en Nijmegen. Check hier de postcodes. 

Daarnaast kun je je bestelling altijd ophalen en terugbrengen in Wijk en Aalburg. In dat geval betaal je enkel €1,99 schoonmaakkosten

Wat voor merken biedt Camello aan?

Camello bied speelgoed aan van merken met een soortgelijke missie als Camello. Op deze manier zullen we samen met onze leveranciers dezelfde missie nastreven. Dit houdt in dat de merken die worden verkocht ethisch verantwoord en duurzaam zullen handelen in alle gevallen. 

Op deze manier zal elk product wat Camello aanbied van de beste kwaliteit, onder eerlijke en gelijke arbeidsomstandigheden geproduceerd en van milieuvriendelijk materiaal zijn.

Camello bied momenteel speelgoed aan van o.a. de merken Wobbel, Stapelstein, Kids Concept.

Hoe huur ik voor de eerste keer?

Je eerste bestelling is heel eenvoudig! Onze webshop is opgezet zoals elke andere webshop en is makkelijk te gebruiken.

Voeg je gewenste producten toe aan je winkelwagen en voltooi je bestelling zoals bij andere webshops. Je zult zien dat je in plaats van het volledige winkelbedrag een fractie van dit bedrag betaald maar dan maandelijks. Let wel op: het minimale bestelbedrag is €19,99.

Om uw bestelling te plaatsen, ga je naar de “afrekenen” en voltooi je de volgende stappen. Dit omvat o.a. het invullen van je profiel, adres en betaalmethode. Het totaal van je bestelling is de eerste maand huur. Elke maand zal dit zelfde bedrag in rekening worden gebracht totdat je de artikelen hebt geretourneerd of nieuwe hebt toegevoegd. Op het moment van de bestelling betaal je eenmalig een bedrag van €9,99 voor het verpakken, de verzending en het schoonmaken.

De dag dat je je eerste bestelling plaatst, is de dag waarop je maandabonnement ingaat. Elke maand, op dezelfde dag, worden de huidige Camello artikelen die je in huis hebt in rekening gebracht.

Kan ik een item kopen of houden als ik het leuk vind?

Ja, het is mogelijk om het artikel te houden. Na tien maanden stopt de maandelijkse betaling automatisch en is het artikel van jullie!

Abonnement & Betaling

Wanneer wordt mijn abonnement in rekening gebracht?

Je eerste bestelling is het moment waarop je te betalen bedrag voor het eerst in rekening wordt gebracht. Die eerste besteldatum wordt vervolgens je maandelijkse factuurdatum zolang je ervoor kiest om de artikelen te huren.

Wat gebeurt er als ik als bestaande klant een extra bestelling plaats?

Als je en bestaande klant bent met artikelen die momenteel worden verhuurd, bieden we een periode van 5 dagen zonder kosten voor uw extra bestelling om bij je te komen. De periode van 5 dagen houdt rekening met het verwerken en verzenden van je bestelling. Na de gratis periode van 5 dagen worden de resterende dagen tot je volgende factuurdatum in rekening gebracht. Je volgende factureringsfactuur synchroniseert automatisch je huidige artikelen en brengt je de volgende maand in rekening.

Voorbeeld: Je maandelijkse factuurdatum is op de 20e. Als je op 15 januari een extra bestelling plaatst, worden die extra artikelen 5 dagen niet in rekening gebracht. Je wordt dus pas op 20 februari gefactureerd voor de bijgewerkte, actuele artikelen die je hebt.

Als je op 3 januari een bestelling plaatst en je maandelijkse factuurdatum is op de 15e, dan ontvang je de periode van 5 dagen zonder kosten en betaal je vervolgens het verschil tot je volgende factuurdatum. Met andere woorden, er worden tussen 3 en 8 januari geen kosten in rekening gebracht voor je extra bestelling. Van 8 t/m 14 januari wordt er per dag afgerekend. Op 15 januari, je volgende maandelijkse factuurdatum, worden de huidige artikelen die je hebt in rekening gebracht.

Kan ik de factuurdatum van mijn abonnement wijzigen?

Het is op dit moment niet mogelijk om dat zelf te doen. Mocht je dit graag willen dan kun je contact met ons opnemen.

Zijn er extra kosten of verborgen kosten?

Er zijn geen verborgen of extra kosten. Er zijn eenmalige verzendkosten van € 9,99 voor het verpakken, de verzending(+retour) en het schoonmaken. 

Wat zijn uw geaccepteerde betaalmethoden?

We accepteren alle gangbare creditcards en betalingen; zoals: iDeal, Bancontact, American Express, Mastercard en Visa.

Hoe kan ik eerdere bonnen/facturen bekijken?

Log in op uw account, ga naar het gedeelte “Betaalmethoden”. Hier vindt u uw betaalmethode en huidige kaart in ons bestand; u kunt een nieuwe toevoegen en eenvoudig uw huidige kaart verwijderen.

Hoe zie ik mijn huidige Camello abonnementen?

Log in op je account en ga naar de sectie genaamd “Mijn abonnement”. Hier zie je al je huidige Camello abonnementen.

In het gedeelte ‘Mijn abonnement’ start je ook het retourproces. Kies gewoon de artikelen die je wilt retourneren en druk op ‘retour’, dit start het retourproces.

Er is een extra sectie met je eerder geretourneerde artikelen (beide artikelen bevinden zich momenteel in het retourproces en zijn al geretourneerd). Als je bent vergeten welk artikel je moet retourneren, kunt je die informatie hier vinden.

Kan ik mijn abonnement pauzeren?

Aangezien je per artikel betaalt, wordt je account automatisch op ‘pauze’ gezet zodra al je Camello artikelen aan ons zijn geretourneerd. Vanaf dit moment worden er geen kosten meer in rekening gebracht.

Op elk moment dat je een nieuwe bestelling wilt plaatsen, begint je abonnement automatisch opnieuw zodra je de bestelling plaatst.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Als je nog Camello artikelen hebt, kies dan voor de optie “annuleren”. Hiermee is het retourproces voor al je Camello artikelen in één keer voltooid. Wij plannen in overleg met je een moment in waarop de artikelen weer worden opgehaald.

Zodra al je artikelen zijn geannuleerd, worden er geen kosten meer in rekening gebracht.

Verzending & Retourneren

Hoe + waar verzenden jullie artikelen?

De Camello bezorgservice is beschikbaar in Amsterdam, Utrecht, Den Bosch en Nijmegen. Check hier de postcodes. 

Daarnaast kun je je bestelling altijd ophalen en terugbrengen in Wijk en Aalburg. In dat geval betaal je enkel €1,99 voor het schoonmaken.

Verzenden jullie internationaal?

Momenteel bezorgt Camello enkel in Nederland. Binnenkort hopen we dit verder uit te gaan breiden in Europa, houdt onze social media in de gaten om hiervan op de hoogte te blijven!

Hoe werk ik mijn verzendadres bij?

Log in op uw account, ga naar “Adres” om je factuuradres en verzendadres bij te werken.

Hoe volg ik mijn Camello levering of retour?

Bezorging:
Zodra we klaar zijn met het inpakken van je artikelen, nemen we contact met je op via WhatsApp om een bezorg moment in te plannen.

Ophalen:

Wanneer de annulering van je abonnement compleet is, nemen we weer contact met je op via WhatsApp om een ophaal moment in te plannen.

Hoeveel kost verzending?

De bezorgkosten (inclusief ophalen) zijn € 9,99.

Hoe lang duurt de levering?

Dat hangt er vanaf wanneer je besteld. We bezorgen in de eerste week van elke maand. Wil je het sneller hebben? Neem dan even contact met ons op!

Hoe retourneer ik mijn Camello artikelen?

Om een ​​artikel te retourneren dien je in te loggen op je account. Stuur geen artikelen retour voordat je het online retourproces via je account hebt voltooid.

Log in op je account, ga naar “Mijn abonnement”. Hier vindt je je huidige gehuurde artikelen.

Wanneer het retourproces is voltooid nemen wij contact met je op via WhatsApp om een ophaalmoment in te plannen.

Wanneer moet ik mijn Camello artikelen retourneren?

Na het aanmaken van je retourorder nemen wij contact met je op via WhatsApp om een ophaal moment met je in te plannen.

Wat gebeurt er als ik mijn Camello vervroegd inlever?

Omdat je de hele maand huur hebt betaald voor je Camello artikel, heb je recht op die volledige maand van gebruik. Dit is ons huidige en enige leaseplan.

Op dit moment bieden we geen voordelen of enige vorm van geldelijke ‘terugbetaling’ als je je producten eerder retour aanmeld, voordat je maand voorbij is.

Als je een specifieke reden hebt waarom je je Camello artikel eerder wilt of moet retour aan melden, neem dan contact met ons op.

Ik denk dat ik een niet-Camello-artikel met jullie heb meegegeven. Wat moet ik doen?

Neem dan contact met ons op. Samen met je zoeken wij de beste optie uit.

Help! Ik ben vergeten een artikel mee te geven bij de ophaalservice.

We begrijpen dat dit kan gebeuren, neem contact met ons op! We zullen zeker een oplossing vinden die het beste bij jou én ons past, terwijl we milieubewust zijn.

Wat moet ik doen als ik iets kwijt ben of iets kwijt ben dat ik heb gehuurd?

Neem dan contact met ons op, we begrijpen dat dit mogelijk is. Voor het verloren voorwerp kunnen kosten in rekening worden gebracht.

Pauzeren & Annuleren

Hoe pauzeer ik mijn abonnement?

Aangezien je per artikel betaalt, wordt je account automatisch op ‘pauze’ gezet zodra al je Camello artikelen aan ons zijn geretourneerd. Vanaf dit moment worden er geen kosten meer in rekening gebracht.

Op elk moment dat je een nieuwe bestelling wilt plaatsen, begint je abonnement automatisch opnieuw zodra je de bestelling plaatst.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Als je nog Camello artikelen hebt, kies dan voor de optie “annuleren”. Hiermee is het retourproces voor al je Camello artikelen in één keer voltooid. Vervolgens nemen wij contact met je op via WhatsApp om een bezorgmoment in te plannen.

Zodra al je artikelen zijn geannuleerd, worden er geen kosten meer in rekening gebracht.

Word er nog steeds gefactureerd, ook al heb ik gepauzeerd of geannuleerd?

Nee er wordt niet meer gefactureerd wanneer je gepauzeerd of opgezegd hebt en alle Camello artikelen geretourneerd zijn.

Mocht dit wel het geval zijn controleer dan in je account of alle artikelen geretourneerd zijn. Is dit ook het geval is, neem dan contact met ons op!

Leerzamer spelen. Duurzamer spelen. Goedkoper spelen. Huur nu je speelgoed!